BENGKEL HEM & GBK

Peranan GBK memberi sokongan emosi. Lihat kepada tingkah laku yang menunjukkan murid memerlukan pertolongan. 
1. Tanda yang mungkin boleh dikenalpasti dan patut diberi perhatian. 
2. Bagaimana bertindakbalas apabila mereka memberitahu? Dengar, percaya, bertenang, jangan sekali-kali menyalahkan, memberi sokongan, tindakan menyokong, sediakan mereka untuk menghadapi keadaan seterusnya, rujukan.
3. Bagaimana menentukan risiko tingkahlaku psikososial negatif? Masa yang sesuai, bagaimana untuk bertanya, apa yang perlu ditanya
4. Intervensi - apa yang perlu dilakukan.
5. Panduan menangani kes psikososial negatif 
6. Pelaporan : Laporan Maklumat Perkembangan Murid
7. 


Share:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini

Dikuasakan oleh Blogger.

KES HAMIL, BULI, ROGOL, KESIHATAN MENTAL DAN EMOSI GBK BERHUBUNG TERUS DENGAN UPKKM JPNS

  KES HAMIL, BULI, ROGOL, KESIHATAN MENTAL DAN EMOSI format laporan GBK BERHUBUNG TERUS DENGAN UPKKM JPNS LOGO SEKOLAH ...

Jumlah Pengunjung

Face Book Pages